Přesnost visení - Precision flying

Základem pro úspěšné dokončení této discipliny je schopnost udržet vrtulník v konstantní výšce a schopnost manévrovat vrtulníkem všemi směry. To nejdůležitější je schopnost letu vzad a do stran s udržováním konstantní výšky.

Na levé straně ližiny vrtulníku (například vrtulník Robinson R-44) je zavěšen třímetrový řetěz. Ve spodní častí, pod sedačkou pilota, visí z vrtulníku druhý řetěz, který je o jeden metr kratší. Trik spočívá v tom, že delší řetěz nesmí ztratit kontakt se zemí a kratší se země nesmí dotýkat. Používaní radiovýškoměru je zakázáno. Pokud je ve výbavě ve vrtulníku - musí být vypnutý a zapečetěný.

Úkolem je let po trati o délce 4x 50 metrů a o šířce jeden metr. Trať má tvar obdélníku 50 x 1 metr. Ve dvou označených koncích obdélníkové trati se vrtulník otáčí o 360 stupňů. Směr otáčení je označen.

Nejprve provádíme zkušební let před vstupem na trať - první část letu letíme směrem ve směru letu, ale druhou a čtvrtou část letíme bočením. Třetí – pozpátku. Pilot řídí vrtulník podle pokynů svého pomocníka na palubě, který sleduje stopu řetězů (během letu na levou stranu bohužel řetěz není vidět - všechny dveře musí být zavřené). Doba otáčení o 360 stupňů nesmí být kratší než 15 sekund.

Po prolétnutí tratě pokračujeme na místo pro přesné přistání.

(video z tréninku, dveře musí být během závodu nasazeny)

Přistání na přesnost, je v podstatě formalita, ale je jednoduché ztratit správný směr a to i se značkou na straně co-pilota na středové čáře.

Když známé čas, který uplynul od začátku letu - víme, že máme před sebou ještě nějaký čas na přesné polohováni ližin v linii "nula" anebo můžeme spoléhat pouze na štěstí.

Od vzletu do přistání by nemělo uběhnout více než 130 sekund.

Trestné body se udělují, mimo jiné, za to, že nedodržíte výšku, výstup z metrového koridoru, překročení stanoveného času obratů, nebo přistání "s dojezdem".

helisport viseni
(schema umístění lan na vrtulníku)

Czech